Takto zvládnete novoročné predsavzatia: Dôležité je vydržať prvých 21 dní

Máloktorá túžba je v ľudskom mozgu tak výrazná ako túžba zachovať veci známymi. Platí, že zvyk je železná košeľa. Urobiť vo svojom živote zmenu vyžaduje opustenie zóny komfortu. Tu nájdeme dôvod, prečo väčšina novoročných predsavzatí skončí neúspechom. Keď sa vzdáte po pár dňoch, v mozgu sa ešte nepodaril vytvoriť návyk na novú žiadanú situáciu. Preto je preň ľahšie skĺznuť k známemu, i keď nemilému zlozvyku. Vytvorenie nového návyku trvá približne 21 dní. Ak prekonáte túto hranicu, máte spolovice vyhraté. Poďme sa pozrieť na pár tipov, ktoré vašu snahu podporia:

  1. Začnite od konca

Napíšte si dôvody, čo tým získate ak sa vám zmena podarí. Potom si sami seba predstavte aké to bude, keď sa zmeníte. Konkrétna predstava s čo najviac živými detailmi vás bude ťahať k cieľu. Mozog nerozlišuje medzi predstavou a realitou. Čím viac si niečo predstavujete, tým ľahšie to získate. Zatvorte oči a predstavte si čo najreálnejšie aký bude váš výsledok, ak sa vám podarí splniť predsavzatie po ktorom túžite. Napríklad ako sa budete skvele cítiť až schudnete, ako budete štíhlo vyzerať v zrkadle, ako vám kolegovia lichotia že dobre vyzeráte. Svoju motiváciu podporíte tým, že sami seba budete v predstave vidieť ako sebavedomého a šťastného človeka.

  1. Rozmeňte to na drobné

Rozdeľte si cieľ na menšie kroky po týždňoch a mesiacoch. Tieto kroky si môžete písať do zošitka a postupne si ich odškrtávať ako splnené. Keď je cieľ rozdelený do menších krokov je cesta na jeho splnenie ľahšie zvládnuteľná a uchopiteľná.

  1. Dajte do toho srdce

Pre splnenie svojich predsavzatí musíte mať silnú motivácia a hlavne opustiť zónu komfortu. Nájdite si inšpiráciu, ktorá vás naplní energiou a dodá vám silu na prekonanie strachu, pochybností a pohodlnosti. Cieľ musí byť v súlade s vašim vnútorným presvedčením. Pokiaľ si ho dávate kvôli niekomu inému, ťažko ho dodržíte. Udržať motiváciu vám pomôže i kouč, ktorého profesiou je pomôcť ľuďom žiť život podľa ich predstáv.

  1. Pot, krv a slzy

Okrem túžby a motivácie je potrebná i sebadisciplína k reálnym činom. Snívaním na gauči vysnívanú postavu ešte nikto nezískal. Zmena vyžaduje sústredenie a trvalé úsilie, výsledky neprídu hneď. Prídu i nepríjemné pocity, možno budete mať chuť sa vrátiť do starých koľají. Chce to trpezlivosť, zaťať zuby a vydržať. Spomeňte si, prečo to celé robíte.

  1. Oslávte svoje víťazstvo

Podarilo sa Vám splniť svoje predsavzatie a dosiahnuť cieľ? Zoštíhleli ste, prestali fajčiť alebo začali s pravidelným cvičením? Odmeňte sa, zaslúžite si to. Pekné oblečenie v menšej veľkosti, výlet či masáž vo vás umocní dobrý pocit zo seba. Zároveň vám dodá silu a energiu k ďalším zmenám.

About the author: vianovaadmin